Els textos d’Heràclit tracten sobre el canvi i la lluita de contraris.
El primer text parla de la ignorància de la raó que sempre en roman, ja que també ignorem els nostres actes, actuem sense ser conscients de que ho estem fent.
El segon text tracta la lluita de contraris i la necessitat d’aquesta per crear el canvi i la més bella harmonia. Els contraris s’atrauen, tot ha estat format per la discòrdia, ja que si no existís la nit tampoc podria existir el dia, i que es faci de dia implica l’absència de la nit, perquè son contraris.
El quart text fa referència al canvi. Entrem al mateix riu però mai ens banyarem en les mateixes aigües, ja que tot flueix, i és impossible reunir totes les condicions per tornar a fer una cosa que ja està feta pel motiu que tot flueix.
Els cinquè text parla del logos, de la dialèctica de contraris, d’allò que organitza els canvis que tenen lloc a l’univers. El logos fa que “totes les coses en siguin una”, ja que és el principi ordenador que des d’un origen ha organitzat l’univers tal i com ara nosaltres el coneixem.
El primer text parla de la ignorància de la raó que sempre en roman, ja que també ignorem els nostres actes, actuem sense ser conscients de que ho estem fent.
El segon text tracta la lluita de contraris i la necessitat d’aquesta per crear el canvi i la més bella harmonia. Els contraris s’atrauen, tot ha estat format per la discòrdia, ja que si no existís la nit tampoc podria existir el dia, i que es faci de dia implica l’absència de la nit, perquè son contraris.
El quart text fa referència al canvi. Entrem al mateix riu però mai ens banyarem en les mateixes aigües, ja que tot flueix, i és impossible reunir totes les condicions per tornar a fer una cosa que ja està feta pel motiu que tot flueix.
Els cinquè text parla del logos, de la dialèctica de contraris, d’allò que organitza els canvis que tenen lloc a l’univers. El logos fa que “totes les coses en siguin una”, ja que és el principi ordenador que des d’un origen ha organitzat l’univers tal i com ara nosaltres el coneixem.
No hay comentarios:
Publicar un comentario