Resum del pensament d'Aristòtil:
Aristòtil comença admetent un concepte platònicn universal que és causa de les perfeccions de les coses. Però aquest, segons Aristòtil, no es troba en un món superior i distint, sinó a les coses mateixes. A la realitat sols existeixen les coses individuals, concretes, allò que ell anomena substàncies formades per l’essència: (característiques de l’objecte) i l’ésser de la qual comparteix amb la resta d’individus de la seva mateixa espècie.
Aquesta individualitat i aquesta universalitat que es donen unides en les coses materials concretes s’expliquen, segons Aristòtil, per dos principis físics, que ell anomena matèria i forma, les dues primeres causes de l’ésser.
El filòsof veia l'ètica com una ciència pràctica, fruit de més que mer raonament, de l'acció pràctica i duradora. L'home busca la felicitat, el més gran bé.
Aristòtil també tracta la fisica aristotèl·lica, en la qual parla de les lleis del moviment, entre altres: tot mòbil requereix d'un motor, a la natura no hi ha el buit...
La concepció política que defensa Aristòtil es basa en l’afirmació de: “l’home és social per naturalesa”, que és “un animal polític”. La societat és una cosa real, però que brolla de l’home concret, al qual perfecciona i forneix un medi vital necessari.
Aristòtil divideix les formes de govern en monarquia, aristocràcia i democràcia, i aquestes formes justes de govern en què es busca el bé comú, s’oposen les que s’exerceixen en benefici dels mateixos governants: tirania, oligarquia i demagògia.
Aquesta individualitat i aquesta universalitat que es donen unides en les coses materials concretes s’expliquen, segons Aristòtil, per dos principis físics, que ell anomena matèria i forma, les dues primeres causes de l’ésser.
El filòsof veia l'ètica com una ciència pràctica, fruit de més que mer raonament, de l'acció pràctica i duradora. L'home busca la felicitat, el més gran bé.
Aristòtil també tracta la fisica aristotèl·lica, en la qual parla de les lleis del moviment, entre altres: tot mòbil requereix d'un motor, a la natura no hi ha el buit...
La concepció política que defensa Aristòtil es basa en l’afirmació de: “l’home és social per naturalesa”, que és “un animal polític”. La societat és una cosa real, però que brolla de l’home concret, al qual perfecciona i forneix un medi vital necessari.
Aristòtil divideix les formes de govern en monarquia, aristocràcia i democràcia, i aquestes formes justes de govern en què es busca el bé comú, s’oposen les que s’exerceixen en benefici dels mateixos governants: tirania, oligarquia i demagògia.
Per informació més específica:
No hay comentarios:
Publicar un comentario